از آلت کوین‌ها و دلیل پیدایش آن ها چه می‌دانید؟+ معرفی  آلت‌کوین‌های برتر بازار

 آلت کوین رمزارزهایی هستند که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند و دارای اهداف و مزایایی هستند که یکی از این مزایا بالا بودن سرعت انجام تراکنش ها نسبت به بیت کوین است، اما چه اهداف و تاریخچه ای در پشت سر آلت کوین ها قرار دارد؟

 معرفی آلت کوین

آلت کوین (Altcoin) ترکیبی از دو کلمۀ آلترناتیو (Alternative) به معنای جایگزین و کوین (Coin) به معنای سکه یا همان ارز است و جالب است بدانید که بطور کلی به همۀ رمزارزها به جز بیت کوین، آلت کوین گفته می‌شود.

اگر بخواهیم توضیحات بیشتری درباره آن بدهیم، باید اینطور بگوییم که الت کوین ها، رمزارزهایی هستند که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند تا امکان انجام معاملات همتا به همتا فراهم شود.

آلت کوین‌ ها با پشتوانه موفقیت بیت کوین به وجود آمده‌اند و تلاش می‌کنند با ایجاد تغییر در قوانین بیت کوین و بهبود آن، توجه کاربران را جلب کنند.

اما دلیل پیدایش آلت کوین ها چیست؟

از زمانی که فعالیت بیت کوین شروع شد،،برخی از نقطه ضعف‌های این رمزارز محبوب توجه فعالان بازار را جلب کرد و نخستین مورد کندی سرعت استخراج BTC و زمان طولانی تایید تراکنش‌ها بود و سپس ظرفیت پایین بیت کوین برای پردازش تراکنش‌ها سبب این امر شد که بسیاری از برنامه‌نویسان و متخصصان به این فکر بیفتند که یک ارز دیجیتال بهتر بیابند که مشکلات بیت کوین را حل کند.

در نتیجه متخصصان تصمیم گرفتند تا با ایجاد تغییرات جزئی یا کلی در کد بیت کوین یا صرفاً ایده گرفتن از آن، رمزارزهایی بهتر به بازار معرفی کنند که بسیاری از این ایده‌ها چیزی فراتر از یک رمزارز بودند و به صورت مجموعۀ از خدمات به کاربران ارائه شدند.

نگاهی به تاریخچه آلت کوین

شبکه اصلی اولین کریپتوکارنسی در سال 2009 آغاز به کار کرد و دو سال بعد و در سال 2011، نوبت به فعالیت نخستین آلتکوین به‌نام نیم کوین (Namecoin) با نماد NMC رسید.

در آن زمان هدف توسعه‌دهندگان این پروژه، کمک به بهبود ویژگی عدم تمرکز هویت‌های آنلاین بود تا سانسور کردن در شبکه‌های غیر متمرکز به مراتب سخت‌تر شود.

نیم کوین بدلیل نمایش فضای موجود برای رشد بازار کریپتو، جایگاه مهمی در تاریخ این صنعت دارد و بلاک چین‌های امروزی نیز قادر به اجرای صدها آلت کوین و به اصطلاح سوخت‌رسانی به پروژه‌های رمز ارزی با قوانین و مکانیزم‌های منحصربه‌فرد هستند.

هدف اولین الت کوین‌های بازار چه بود؟

هدف نخستین الت کوین‌های بازار بهبود جنبه‌های بیت کوین نظیر سرعت تراکنش‌ها یا کارایی انرژی بود، اما آلتکوین‌های جدیدتر با توجه به هدف توسعه‌دهندگان آن ها، اهداف متفاوتی را دنبال می‌کند .

 آلت‌کوین‌های برتر بازار کریپتوکارنسی

  1. اتریوم (Ethereum) با نام اختصاری ETH
  2. ریپل (Ripple) با نام اختصاری XRP
  3. لایت کوین (Litecoin) با نام اختصاری LTC
  4. تتر (Tether) با نام اختصاری USDT
  5. بیت کوین کش (Bitcoin Cash) با نام اختصاری BCH
  6. بایننس کوین (Binancecoin) با نام اختصاری BNB
  7. دوج کوین (Dogecoin) با نام اختصاری Doge
  8. کاردانو (Cardano) با نام اختصاری ADA
  9. چین لینک (Chainlink) با نام اختصاری LINK
  10. ترون (Tron) با نام اختصاری TRX
  11. پولکادات (Polkadot) با نام اختصاری Dot

 مزایای آلت‌کوین

  1. سرعت انجام تراکنش‌های در آلت‌کوین‌ها نسبت به بیت کوین بالاتر است.
  2. در یک بازه زمانی اندک، رشد آلت‌کوین‌ها بسیار بیشتر و قابل توجه‌تر از بیت کوین است.
  3. رمز ارزهای حاضر در آلت‌کوین، کارمزد کمتری بابت هر تراکنش از تریدر دریافت می‌کنند.
  4. ایجاد یک فضای رقابتی با بیت کوین بر اساس چارچوب مشخص

 

 

انتهای پیام/


 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود